VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY CK VLHA
Cestovní kancelář:
Tereza Trefilová
místem podnikání Kunčice pod Ondřejníkem 552, PSČ 739 13
IČO 763 64 313
podnikatelka zapsaná v živnostenském rejstříku
e-mail: info@ckvlha.cz
tel.: +420 724 404 671
(dále jen „cestovní kancelář“)
Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy o zájezdu (a případně jiných smluv, bude-li tak výslovně uvedeno), která upravuje vztah mezi cestovní kanceláří podnikající pod značkou CK VLHA, Tereza Trefilová, místem podnikání Kunčice pod Ondřejníkem 552, PSČ 739 13, IČO 763 64 313 (dále jen CK) a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „zákazník“).
- Smluvní vztah mezi zákazníkem a CK se řídí především uzavřenou smlouvou o zájezdu, těmito smluvními podmínkami, a v otázkách těmito dokumenty neupravenými také platným právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen OZ).
Smluvní vztah
- Smluvní vztah mezi zákazníkem a CK vzniká uzavřením smlouvy (obvykle distančním způsobem). Zákazník při smluvním vztahu s CK souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
- Zákazník odpovídá za správnost všech údajů uvedených v objednávce (přihlášce na zájezd učiněné prostřednictvím webových stránek CK či jiným způsobem). Přihláška platí i pro všechny osoby, které zákazník v přihlášce uvedl a zákazník je za uvedení osob, správnost jejich údajů a počet odpovědný a tyto údaje jsou pro smluvní strany závazné.
- Smlouva nabývá účinnosti uhrazením zálohy zákazníkem.
- Webové stránky CK obsahují seznam a popis nabízených zájezdů a dalších služeb (společně dále jen „zájezdy“) včetně uvedení jejich ceny a případně zvláštních podmínek pro jejich využití, některé zájezdy a služby jsou popsány v tištěných letácích. CK si vyhrazuje právo poskytovat zájezdy a služby, které sjedná se zákazníkem individuálně a které nebudou na webových stránkách uvedeny.
- Pro objednání zákazník provede příslušnou volbu na webové stránce a vyplní objednávkový formulář ve webu CK, svůj nákup stvrdí příslušným tlačítkem s vyjádřením souhlasu s nákupem a s upozorněním na povinnost platby. CK si vyhrazuje právo sjednat individuálně jiný způsob objednání (např. v rámci domluvy prostřednictvím elektronické komunikace), vždy však potvrdí zákazníkovu objednávku e-mailem či jinou zprávou prostřednictvím elektronické komunikace či písemně.
- Objednávkový formulář na webových stránkách CK obsahuje zejména informace o objednávaném zájezdu (doprava, ubytování, program, stravování, fakultativní výlety, další služby a podmínky apod.) a povinné údaje k vyplnění pro účely uzavření smlouvy a fakturace, jakož i případné další důležité informace k zájezdům a platbě, vč. nutných informacích o objednavateli zájezdu a dalších osobách, které se zájezdu účastní.
- CK bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zákazníkovi potvrdí přijetí objednávky, obvykle e-mailem, na e-mailovou adresu zákazníka a zašle mu smlouvu o zájezdu.
- CK není povinna přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se sjednává zejména pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy CK, jí spřízněných osob či tyto obchodní podmínky, případně u osob, které jsou v konkurenčním postavení k CK či kde má CK oprávněné podezření, že by mohlo dojít k poškození jména či podnikání CK.
- CK si vyhrazuje právo, že zájezdy, prezentované v rámci jí poskytovaných internetových služeb, nemusí být vždy dostupné (například s ohledem na termíny jejich pořádán apod.).
- CK upozorňuje, že je oprávněna z kapacitních důvodů odmítnout přihlášku zákazníka i přesto, že ze strany CK došlo k jejímu potvrzení a zákazník již uhradil zálohu. V takovém případě bude CK zákazníka obratem (resp. v době, kdy to na straně CK bude objektivně možné) informovat o naplněné kapacitě a uhrazenou zálohu vrátí na účet, ze kterého byla zákazníkem uhrazena.
Ceny zájezdů a pojištění CK
- Ceny zájezdů a dalších služeb jsou cenami sjednanými dohodou mezi CK a zákazníkem. Podmínky týkající se ceny, ubytování, způsobu dopravy, programu, stravování a ostatních nabízených služeb zájezdu jsou uvedeny u konkrétního zájezdu na webových stránkách, případně tištěném letáku k zájezdu.
- V případě, že v době od podání závazné přihlášky do dne započetí zájezdu dojde ke zdražení pohonných hmot o více než 10 % oproti kalkulaci zájezdu nebo v případě, kdy dojde v průběhu roku ke změně kurzu české koruny o více než 10 % oproti kurzu použitému v kalkulaci zájezdu a z těchto důvodů CK zvýší cenu zájezdu, je CK povinna toto neprodleně svým zákazníkům oznámit, nejpozději však 21 dní před zahájením zájezdu. Pokud se jedná o zvýšení ceny o více než 10 %, má zákazník právo od uzavřené smlouvy odstoupit bez hrazení storno poplatků; tato skutečnost se však netýká leteckých zájezdů, u kterých nebude možné již zrušit objednané a uhrazené letenky nebo objednané a uhrazené ubytování. Zákazník je povinen, nedohodne-li se s CK jinak, uhradit doplatek zájezdu nejpozději 1 měsíc před datem odjezdu nebo bezodkladně v případě, je-li doba před zájezdem kratší než 1 měsíc. V případě, že tak neučiní, může CK nabídnout zájezd jinému zájemci a z uhrazené zálohy strhnout storno poplatky (viz odstavec storno poplatky) ve prospěch CK.
- V ceně zájezdu je zahrnuto zákonné pojištění cestovní kanceláře pro případ ekonomického úpadku a poskytuje jej společnost GENERALI pojišťovna a.s. Zákazník má možnost při vyplnění přihlášky požádat o cestovní pojištění: pojištění léčebných výloh, pojištění úrazu, zavazadel, zodpovědnosti a storna, které mu CK zajistí u stejné pojišťovny Generali pojišťovna a.s. Pojištění storno poplatků nelze sjednat samostatně, pouze v kombinaci s pojištěním léčebných výloh (podmínky viz webové stránky CK – Přihlášení na zájezd a pojištění).
- Zákazník je povinen uhradit zálohu, tím se jeho objednávka stává závaznou, a následně doplatit celkovou cenu zájezdu podle podmínek, které mu CK sdělí; obvykle budou uvedeny ve smlouvě o zájezdu nebo v potvrzení objednávky zákazníka.
- CK si vyhrazuje právo odmítnout účast zákazníka na zájezdu, který neuhradil celou sjednanou cenu zájezdu či její navýšení stanovené v těchto smluvních podmínkách. V takovém případně nemá zákazník nárok na náhradu škody, neboť odmítnutí jeho účasti na zájezdu spočívá v okolnostech na straně zákazníka.
- CK si vyhrazuje právo u některých zájezdů žádat úhradu části ceny na úhradu některých služeb předem (např. záloha na úhradu ceny letenek, rezervaci ubytování apod.).
Odstoupení od smlouvy
- Vzhledem k tomu, že smlouva o zájezdu má charakter smlouvy o využití volného času, je ze zákonných důvodů vyloučeno odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, není-li uvedeno níže jinak.
- CK stanovuje, že je však zákazník oprávněn odstoupit od smlouvy o zájezdu bez udání důvodů, v tomto případě je zákazník povinen zaplatit CK stornopoplatek za sebe i za každou přihlášenou osobu.
- Za den odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany zákazníka dle předchozího odstavce je považován den, kdy byla od zákazníka do CK písemně (nebo elektronickou poštou) doručena informace o zrušení jeho účasti na zájezdu. Nezaplacení doplatku ceny zájezdu nenahrazuje písemné odstoupení od smlouvy.
- Stornopoplatky jsou počítány z celkové ceny zájezdu uvedené na smlouvě o zájezdu:
- 500 Kč před 60. dnem před termínem odjezdu zájezdu
- 25 % ceny, dojde-li ke stornu mezi 59.-41. dnem před odjezdem zájezdu
- 40 % ceny, dojde-li ke stornu mezi 40.-31. dnem před odjezdem zájezdu
- 60 % ceny, dojde-li ke stornu mezi 30.-15. dnem před odjezdem zájezdu
- 80 % ceny, dojde-li ke stornu mezi 14.- 8. dnem před odjezdem zájezdu
- 100 % ceny, dojde-li ke stornu v průběhu 7 dnů před odjezdem zájezdu, a nedostaví-li se zákazník k odjezdu, má neplatný cestovní doklad, přeruší z vlastní vůle účast na zájezdu.
Stornovací poplatky se neplatí, pokud zákazník za sebe zajistí náhradníka. Zajistí-li náhradníka cestovní kancelář, má právo účtovat odhlášenému zákazníkovi 150,- Kč manipulační poplatek. Odhlásit se ze zájezdu je možné písemně (nebo elektronickou poštou).
- Uvedené ujednání o stornopoplatcích se neuplatní u leteckých zájezdů, pokud již byly zakoupeny letenky. V případě náhradníka u leteckého zájezdu je zákazník povinen uhradit veškeré náklady spojené se změnou na náhradníka, na takovou změnu však zákazníkovi nevzniká nárok a bude záležet na podmínkách letecké společnosti, od které byly letenky zakoupeny.
- Uvedené ujednání o stornopoplatcích se dále neuplatní v případě, neumožňují-li to podmínky poskytovatele ubytovacích kapacit. V takovém případě se CK dohodne se zákazníkem individuálně podle možností, které v tom daném případě budou připadat v úvahu pro nastalou situaci.
Práva a povinnosti smluvních stran
- CK je oprávněna ve vážných případech, které nemůže ovlivnit, zrušit zájezd, změnit ubytovací kapacitu, změnit trasu zájezdu, zaměnit nebo zrušit program jednotlivých dnů zájezdu v závislosti na povětrnostních podmínkách, úrazu či nemoci některého z účastníků či jiných nepředvídatelných okolnostech; přesunout termín odjezdu či upravit cenu.
- CK je oprávněna zrušit zájezd, pokud počet přihlášených zákazníků nedosáhne minima plánovaného počtu účastníků zájezdu. CK si vyhrazuje právo snížit na poslední chvíli cenu zájezdu pro další, dosud nepřihlášené zákazníky tak, aby byla vyšší pravděpodobnost jeho naplnění v případě, že je jeho konání ohroženo z důvodu malého počtu přihlášených.
- Každý zákazník je povinen se řídit pokyny vydanými CK pro konkrétní zájezd a má právo požadovat služby v rozsahu uvedené na webových stránkách CK, případně tištěném letáku k zájezdu v odstavci „Cena zahrnuje“ a sjednáním cestovní smlouvy potvrzuje, že se s jejich obsahem seznámil. Každý zákazník a účastník zájezdu je povinen řídit se pokyny vedoucího zájezdu či delegáta vztahujícím se k průběhu zájezdu (zejména pokyny k bezpečnosti na zájezdu apod.). Další služby, včetně služeb souvisejících s onemocněním, nebo zraněním zákazníka v průběhu zájezdu, ztrátou cestovních dokladů apod. je zákazník povinen uhradit CK. CK má povinnost nejpozději 7 dnů před zahájením zájezdu poskytnout zákazníkovi písemně další podrobné informace ohledně konkrétního zájezdu. CK si vyhrazuje právo program a trasy upravovat podle uvážení vedoucího zájezdu, a to s ohledem na vnější okolnosti (počasí apod). V případě, nezajistí-li CK z určitých důvodů fakultativně připlacenou službu, má zákazník nárok pouze na náhradu ceny neuskutečněné služby. CK neodpovídá za škody vzniklé opožděným příjezdem do místa pobytu, nebo opožděným návratem ze zájezdu způsobeným přírodními vlivy, technickou poruchou dopravního prostředku, dopravní situací nebo chováním či zdravotním stavem účastníků zájezdu.
- Součástí některých zájezdů je fyzicky náročný program. Každý z účastníků takového zájezdu musí předem sám posoudit, zda takový program zdravotně, technicky, komunikačně i jinak zvládne. Pokud kvůli špatně zvolené obtížnosti utrpí zákazník újmu, CK za to nenese odpovědnost.
- CK prodává poukazy na zájezdy, které je možné použít na uhrazení části či celé ceny zájezdu. Není-li v potvrzení objednávky poukazu uvedeno jinak, platí pro nákup a využití poukazů tato pravidla. CK prodává poukazy v listinné či elektronické podobě. Poukazy znějí buď na určitou částku, která je současně jejich cenou, nebo na určitý zájezd či jinou službu CK. Poukazy jsou opatřeny unikátním kódem, případně je možné po domluvě se zákazníkem vystavit na jméno. Je třeba využít celou částku uvedenou na poukazu, nelze uhradit pouze určitou část z poukazu. Poukaz po jeho zakoupení není možné vyměnit za hotovost. Poukaz vystavený na určitý zájezd není možné vyměnit za jiný zájezd, nedohodne-li se CK s jeho držitelem jinak. Na jeden zájezd pro jednu osobu je možné použít vždy jednu poukázku. Není-li na poukazu či v potvrzení objednávky uvedeno jinak, platí jeden rok od jejich zakoupení (ode dne potvrzení objednávky o zakoupení poukazu).
Odpovědnost za vady
- Odpovědnost za vady a veškeré reklamace uplatňuje zákazník ihned na místě u vedoucího zájezdu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne skončení zájezdu. CK neodpovídá za následné škody, které mohou vzniknout zákazníkovi v důsledku pozdní reklamace. Vedoucí zájezdu je povinen reklamaci neprodleně řešit.
- Rozhodne-li se zákazník řešit reklamaci po skončení pobytu, pak je povinen sepsat v místě pobytu zápis o zjištěných vadách a uvést jméno osoby, se kterou v místě závady projednal a způsob jakým byly, či nebyly řešeny. Uvedený zástupce CK – vedoucí zájezdu tento zápis podepíše. Reklamace musí být podána ve stanovené lhůtě písemnou formou do sídla CK nebo e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu CK, a to nejpozději v poslední den stanovené lhůty.
- Stanovuje se lhůta 30 dnů pro vyřešení nároků zákazníka z titulu odpovědnost za vady, s tím, že CK je povinna zákazníka do konce této lhůty vyrozumět o výsledku reklamačního řízení a v případě, není-li možné v této lhůtě nároky zákazníka vyřešit, je třeba mu o tom předem poskytnout informaci a ve lhůtě 30 dnů jej o průběhu reklamačního řízení informovat.
Závěrečná ustanovení
- CK poskytuje zájezdy v rozsahu a způsobem uvedených v jejich popisu na webových stránkách a/nebo v tištěných letácích. CK neodpovídá za to, že po využití jí poskytované služby získá zákazník automaticky osobní prospěch nebo jiné konkrétní výhody a výsledky.
- CK je autorem a vykonavatelem autorských práv k webu a jeho obsahu, k tištěným materiálům, mají-li charakter autorského díla, není-li výslovně uvedeno jinak. Užití díla bez souhlasu CK či jakýkoliv jiný neoprávněný výkon práv k dílům je zakázán. Tento zákaz znamená zejména zamezení nedovoleného kopírování, přebírání a šíření a dalšího neoprávněného nakládání s weby, články, tištěnými materiály apod.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) ze smlouvy je příslušná: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je rovněž možné využít při řešení sporů mezi CK a zákazníkem ze smlouvy, v případě, jedná-li se o spotřebitelský spor.
- Jakékoli hodnocení zájezdů a služeb CK (recenze), které je uvedeno na webových stránkách nebo na profilech CK na sociálních sítích, pochází od osob, kterým byl zájezd či jiné služby skutečně poskytnuty.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě uzavřené mezi CK a zákazníkem. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními všeobecných obchodních podmínek.
- Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete v dalších sekcích webu CK.
- Znění těchto všeobecných obchodních podmínek může CK měnit či doplňovat a tyto změny jsou účinné zveřejněním nových všeobecných obchodních podmínek (jejich změn) na webu CK. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti k 1.12.2024, kdy byly zveřejněny na stránkách www.ckvlha.cz.
Tereza Trefilová